سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادران، کسی است که نسبت به برادرانش پُر توقّع نباشد . [امام علی علیه السلام]

چشمه

روزی اصحاب در محضر رسول خدا (ص) بودند ، آن حضرت رو به انها کرد و گفت : آیا می خواهید شما را با تنبل ترین ، دزدترین ، بخیل ترین ، جفاکارترین و عاجزترین انسان ها آگاه سازم .

عرض کردند : آری ، آماده شنیدن هستیم ای رسول خدا .

ایشان فرمودن :

1.      تنبل ترین انسان بنده سالم و بی کاری است که در عین حال با زبان و لب ذکر خدا نمی گوید .

2.      دزدترین انسان کسی است که از نمازش بدزدد و آن را همانند پارچه ای کهنه بپیچد .

3.      بخیل ترین انسان کسی است که از نزد مسلمانی عبور کند و به او سلام نکند .

4.      جفاکارترین و بی مهرترین انسان کسی است که در نزد او یادی از من بشود ولی صلوات بر من نفرستد .

5.      عاجزترین انسان کسی است که از دعا کردن عاجز باشد .

6.      آنگاه فرمود :  بهترین عبادت دعا است : پس وقتی که خداوند برای بنده اش دعا را اجازه داد در رحمت را به روی او می گشاید . خداوند هرگز احدی را در صورتی که اهل دعا باشد به هلاکت نمی رساند .

 

 

کتاب داستان ها و پندهای عبرت انگیز تالیف : سید مرتضی میر امام




زهرا ارشد بخش ::: چهارشنبه 87/12/28::: ساعت 11:34 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :16087
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
زهرا ارشد بخش
سلام .خوشحالم که افتخار دادید که از وب من هم دیدن کنید . سعی دارم تا با قرار دادن داستان های کوتاه اما پر مغز هم سن و سال های خود را سرگرم و تکلیفم را هم انجام دهم چرا که داستان ها اغلب درون مایه دینی دارند . به امید رضایت مندی شمای عزیز
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<