سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه نهال های تقوا کاشت، میوه های هدایت چید . [امام علی علیه السلام]

چشمه

به نام خدای زیبا پسند 

خشونت معمولاً به رفتاری گفته می شود که قصد از آن صدمه رساندن به خود ، دیگران و یا نابود کردن اموال و اشیا باشد. همه افراد نیاز دارند که خشونت خود را بروز دهند و این خشونت می تواند پیامد های مختلفی داشته باشد :

1*یعنی عوارض روانی بر جای گذارد .

2*موجب محرومیت و جلوگیری از پیشرفت گردد.

3*و یا حتی جراحت یا صدمه ی جسمی به جای گذارد.

اعمال خشونت نیز مهارت می خواهد و با کمی تمرین میشود آنرا به طور مناسب ابراز نمود و یا حتی کنترل کرد. رفتار های خشونت آمیز بر سلامت انسان ها تاثیر نامطلوب دارد و ما می توانیم در کاهش خشونت محیط اطراف خود موثر باشیم.رفتار های فردی و جمعی انسان ها در میزان بروز خشونت بسیار موثر است. و میتواند در کاهش آن موثر باشد. گاهی رفتار های فردی نیز با خشونت همراه است اما این خشونت منظور دفاعی دارد. مثلاً در برابر یک سارق یا زورگیر . که عکس العمل شخص مطمئناً به قصد صدمه به دیگران انجام نمی شود.

گاهی رفتار های خشونت آمیز فرد میتواند هشدار و زنگ خطری برای اطرافیانش باشد که نشان از بیماری های روانی و شخصیتی فرد است. و اطرافیان باید به وی کمک کنند و این گونه بیماران نیاز به مراجعه به پزشک دارند و باید اقدامات لازم برای درمان آنها انجام شود . این گونه افراد را نمیتوان از طریق نصیحت کردن هدایت نمود . این افراد نیاز به درک کردن و بردباری دارند و باید با آنها کنار آمد و از راه علمی برخود نمود.

راه هایی هم وجود دارند که منجر به کاهش خشونت اطرافیان و خود شخص میشود. یعنی افراد میتوانند با درک کردن عقاید و احساسات خود و دیگران و احترام به عقاید آنها موجب کاهش آزردگی دیگران شوند. و همچنین با شناسایی رفتار های خشونت آمیز پیرامون خود و آگاهی از تاثیرات آنها بر جسم و روح ، برای مقابله با آنها چاره جویی کنند.

اشخاص در صورت مواجه با رفتار های خشن و پر خطر نباید بی تفاوت باشند و آن عمل خشونت آمیز را با کلام و رفتار خود تایید نمایند ، البته این عکس العمل ها نباید باعث شود که کلام و جسم افراد صرف رفتار های خشن شود در حالیکه بدون اعمال خشونت هم میشود از حق خود دفاع کرد. این رفتار های خشونت آمیز راه مقابله دارند و باید راه مقابله شان را شناخت و با کسب مهارت با آنها رو به رو شد . این مهارت ها را از راه تمرین به دست آورد و به تکامل شخصیتی رسید . و یک شبه و یک روزه نمیتوان ره صد ساله رفت و این قبیل مهارت ها را به دست آورد . و بهترین پیشنهاد کمک گرفتن از یار بی زبان و مطالعه است. و البته افراد برای حل مشکلات خود می توانند با شماره 148 تماس گرفته و به کمک صدای مشاور مشکلشان را حل کنند .

اگر فردی به این موضوع دست یافت که اعمال خشونتش از حد متعارف بیشتر است و یا حتی با لطمه جسمی همراه است و جراحت بر جای میگذارد و یا اعمال خشونتش علیه خود است مثل سرزنش بیش از حد و خود زنی و اقدام به خود کشی و ...فرد باید به پزشک مراجعه کند و این در حالی است که در کشور ایران این بیماری ، بیماریٍ نا متعارف و غیر عادی به شمار میرود و افراد از بروز آن احساس شرم می کنند اما این بیماری هم مانند بیماری های دیگر است و همان طور که سرما خوردگی درمان دارد این مریضی هم درمان دارد با این تفاوت که سرماخوردگی مربوط به جسم است و بیماری هایی مانند بیماری اعصاب و وسواس فکری مربوط به روح انسان هستند و ذهنیت مردم بی دلیل نسبت به این گونه بیماری ها تغییر کرده است.

افراد اگر در اوایل ابتلا به بیماری های روانی به پزشک مراجعه کنند به سرعت معالجه میشوند . این قبیل بیماری ها علامت ها و نشانه هایی تقریبا مشخص دارند که اگر اشخاص دچار تردید شدند با مراجعه به پزشک براحتی میتوانند از دام این بیماری رهایی یابند چرا که این دسته از بیماری ها معمولا ناگهانی خود را نشان میدهند . به امید روزی که همه افراد علاوه بر سلامت جسمی ، سلامت روحی هم داشته باشند .                             

 نویستده : زهرا ارشدبخش




زهرا ارشد بخش ::: شنبه 88/3/9::: ساعت 10:49 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 33


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :16115
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
زهرا ارشد بخش
سلام .خوشحالم که افتخار دادید که از وب من هم دیدن کنید . سعی دارم تا با قرار دادن داستان های کوتاه اما پر مغز هم سن و سال های خود را سرگرم و تکلیفم را هم انجام دهم چرا که داستان ها اغلب درون مایه دینی دارند . به امید رضایت مندی شمای عزیز
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<